Zbirka pesama 4- Živorad Ristić (80-tih godina dvadesetog veka)




BOJ S NJOM

Nikad se, nikad se ne bih
Bojao ni jednog boja
Samo kad bi ti
Draga dušo bila moja.
Učiniću, učiniću sve
Za te oči malene
Učiniću, učiniću sve
Jer znaj da volim te.
Takvog napada
Nikad se ne bojim
Jer zbog tebe dušo
Ja sada postojim.
Ona gleda,ona stoji,
Ona se sada boji
Ja se samo pitam
Šta li joj je, ljudi moji?
Svaki boj
Pobeda je Nataša
Svaki boj
Kali srca naša.

27.02.1986 16:20č

SELO MOJE I GODIŠNJA DOBA

Proleće...
Sunce počinje da greje
Izađi druže na njivu
Izađi što pre.
Seljak žuri
Na neobrađena polja
S njim je rad,
Želja a najviše volja.
Zelenilo pokriće
Celi naš kraj
To će biti delo
Vrednih ruku znaj.
Kad letnje sunce
Pošalje svoj sjaj
Tada je najlepši
Naš vredni kraj.
Lepa nam je
I žuta jesen
Plodovi u izobilju
Čovek od sreće zanesen.
Tada Morava
Žuta polja uvija
Momak devojku
Pesmom tihom doziva.
Zima je
Da se seljak odmori
Da ga neko razgovori
I da nešto zavoli.
Tako seljak živi
Od proleća do zime
Dičeći se svom
Životu time...

28.02.86g 14č

LJUBAV

Ljubav ima smrt
Ljubav ima rođenje
Ljubav ima svoj put
Ljubav ima svoj vrhunac
Ljubav ima razočarenje
Ljubav ima svoje teme
Ljubav ima svoje vreme.

1.03.86g 18:30č

MLADOST TVOJA

Oh, kako si mlada
Oh, tako si nežna
Kako si u životu
Svom životu snežna.
Ti si poslednja pahulja
Ove divne zime
Koja te donese meni
Ja se ponosim time.
Kad kišne kapi
Zamene pahulje snega
Seti se mene
Volim te više od svega.
Mladost tvoja
I prošlo vreme moje
Znam da razdvojiće
Srećne nas dvoje.

3.03.86g 19h

MALI DUŠKO

Ponekad šale
Lepe ćuška
Svako se smeje
Oko malog Duška.
Zamišlja da je
Sa televizijskog ekrana
A samo to mu je
Ona slaba strana.
Ima humorističkog
Onog malo znanja
Ali to je vrlina
Njegova najmanja.
Stalno ga zovu
U takvom je stanju
Lekari ga šalju
U Vrnjačku Banju.

3.03.1986g 20h

SLAĐA

Ja ne tražim
Da mi mladost
Bude potopljena lađa
Dok je tu moja Slađa.
Voleo bih da te imam
To nije krađa
Jer sve bi mi bila
Ta divna Slađa.
Ja neću lepšu,
Ja neću mlađu
Najviše,najviše
Volim svoju Slađu.

04.03.86g 9h

KA ZAPADU

Došli su dani
Došlo je vreme
Kad više u životu
Nema sreće za mene.
Nema ničeg,nemam nikog
Nemam ni saputnika
Koji bi krenuo
Ka tom zapadu.
U te puste
Zapadne daljine
Nekad nisam hteo
A sad me želja mine.
Tamo je moj svet
Tamo je mir za mene
Tamo želim
Toplinu od hladne stene.

04.03.86g 17:50h

PRIĐI SAMA

Uvek kad spazim
Tu dugu kosu
Ja se draga nađem
U nekom sosu.
Znam da ne mogu
Više da je mrsim
Lepršam na vetru
Da te vidim sretnu.
Zato se plašim
Da je vidim
Zato se od tebe,
Veruj mi, stidim.
Ako me shvatiš
Ti kod mene svrati
Ja ću te...
Srećom ponovo zvati!

04.03.1986g

OJ TUĐINO

Oj tuđino
Što je otuđi
Da bez mene
Sama dane provodi.
Da sama...
Da sam...
Dane brojim
Da se za tebe bojim.
Ja dane brojim
A ti se ne javljaš
Mene i moju ljubav
Slavice sada zaboravljaš.
Zašto se ne setiš
Bar za jedan tren
Onoga dana kada
Sam ti bio plen?
Tako tužan
Provodim dan,
Ti si mi jutro,
Ti si mi san.

06.03.86g 18:30h

NOĆI MOJE

Ja nemam noći
Nemam ni sna
Za moju tugu
Samo ona zna.
Kod nje su ostale
Sve besane noći
I nikad više voleti
Neću dušo moći.
Darivao sam ti
Ja najlepše cveće
Ne znajući da kraj tebe
Nemam svoje sreće.
I sada uberem
Poneki cvet
Iako si daleko
Otišla si u beli svet.

06.03.1986g 19:00h

ZBOG TIH OČIJU

Pocepaću pesme
Uništiću sve
Za te tvoje
Oči najdraže.
Otputovaću daleko
Tražeći te svuda
Znam,sve je
Draga moja uzaluda.
Proći ću planine
Proći ću reke
Da vidim te oči
Suzne meke.
Te oči,te oči
Ne znam da li ću moći
O,ne znam kako
Do njih ću doći.

23.03.86g 20:30h

PITAM SE

Uvek si bila
Tako bliska
Ipak daleko
Uvek te je skrio neko.
Skrila te je noć
Skrila te je zora
Ponekad i dan
Tebe kao san.
Tako će biti
Vremena su ta
Voleo sam te
Ne mora da se zna.
Pitam se
Znaš li šta je
To sreća
Ili zaljubljenost veća
Znam da nisi razmišljala
Nisi ništa smišljala
A uvek su u mojim
U mojim očima blistala.

23.03.86g 23h

ŽIVOTE,DARUJ MI JE

Oj,živote
Kako tugu donosiš
Žašto bar jednom
Tugu ne odnosiš?
Zašto me jednom
Ne oslobodi
Patnje i bola
I ona postane moja.
Zašto s tugom
Jutro da se budi,
Zašto mene
Već jednom ne ljubi?
Zašto mi živote
Ne daruješ nju
Da ublažim rane
Prolećno sunce da mi grane.

23.03.86g 23:20h

NENA

Bio sam hladan
Hladan kao stena
Iako je uz mene
Bila lepa Nena.
Bio sam
Kao morska pena
Kao na talasu
Okretala se mala Nena.
Šta joj vredi
Imanje i blago
Kad srce bira
Šta mu je drago.
23.03.86g 23:40h
Sećam se
Otišla si ti od mene
Ni zdravo nisi rekla
Tada si,Zlato,
Vene moje posekla.
Jedno srce se guši
Ne može da diše
Otkada si otišla,
Nema te Zlato više.
Krv lije za tebe
Lije jače i jače
Dok usamljeno srce
Za tobom sad plače.
Kao zgrušana krv
Ljubav nam vene
Ako poželiš, Zlato,
Seti se, seti se mene.
Nek' vremena ne zataje
Moje trenutke bola,
Sad kad te nema
Ti si sve bolja.

10.04.86g 5h četvrtak

ZORA SVIĆE

Evo najdraža
Već zora sviće
Stari otac na kapiji
Sad deli piće.
Imam još
Samo jednu želju
Da se s tobom venčam
Sada u nedelju.
Budi mi draga,
Budi mi mila,
Zašto mi želju
Ne bi ispunila?
Imam samo
Samo još jednu želju
Da se s tobom venčam
Sada u nedelju.
Pođimo draga
Kažimo poslednje "Da"
Jer te najviše
Volim te draga ja.

10.04.85g 3:20h

KAKO DA TI KAŽEM

Kako da ti kažem
Da te volim, vraže,
Kad oko tebe
Postavljene su straže.
Otac te čuva
Al' ne znam od koga
Ne znam ni za koga
A ja te volim
Života mi moga.
A tako sam hteo
Samo dve reči
Tvoja mladost
Srce bi mogla da izleči.
Ti si se skrila
Duboko u sebe
Te tvoje okvire
Pocrnele, blede.
Ponekad ti ruke
Pregorelo drvo
Ponekad ti lice
Zaplamti i postaje živo.
Kada ti je lice veselo
Telo tako živo
Najviše sam te voleo
A nekom je bilo krivo.
Znam da si ono
Što se zove san
Ja sam te imao
Za tobom čeznem svaki dan.

10.04.86g

-NEPOZNATA DEVOJKA

Vetar duva,
Kiša pada
Gde je moja dragana
Moja devojka mlada?
Otišla je nekada
Otišla je mlada
Pa sad ne znam kuda
Bez nje je moja glava luda.
Oh!Prodao bih i kravu i bika
Kad bi htela da se slika
Pa da slika govori iz Blizka
Više sela Lojzevika.
O,da li je negde živa
Šta bi za mene učinila
Kad bih znao da je živa
Odmah bih je zvao mila.

SIMPATIČNA LENKA

Oči plave, kose kratke
Prazne šake, srca meka
Pa zar nije to ona
Simpatična Lenka?
Sve joj u životu smeta
Jer nema dečka
I ona zna da voli
Al' mnogi joj nanose boli.
Povučena lica lepa
Lepa kao grlica
Njena lepota bi svakog zanela
Čak i nebeska tela.
Njeno lice kao da gori
Al'za ljubav ona ne moli
Al' ona voli, voli
Umire i gori.
Rekla bi da me voli
Al' nikako da progovori
Njena lepota sada mi govori
Volim te Lenka, volim.
Da budemo srećni mi
Da živimo kao i svi
Ko bi ti uskratio srećne sne
Ja umirem zbog nje.
Ako hoćeš da me voliš
Odmah mi odgovori
Dok te srce
Još ludo voli.
I zato sada
Ja te molim, ja te volim
Samo jednu reč progovori
Ja te još uvek volim.
Srce mi treperi
Hoće da poludi
Dođi pa me poljubi
Dok mi srce ne iskoči iz grudi.
Oči plave, kose kratke
Prazne šake, srca meka
Pa zar to nije ona
Simpatična Lenka?

NEOBIČAN SAN

Crna mala u snu
Pored mene spava
Ujutru se budi
I ja za njom ludim.
Maloga rasta,
Velikog srca,
Crna kosa, beli zubi
Što je ne poljubih?
Nju svako želi
A ja siroma' ništa ne velim
Samo snivam snove
Nema sreće za nas.
Lepotica širokog lica
To je moja devojčica
Devojčica mala
Što u srcu spava.
Svako veče,svakog dana
Ne ostaje sama
Ostaje u mojim očima
Danima i noćima.
Ti si u mome srcu
Zapalila vatru koja gori
Al' Žile ne moli
To su njegovi snovi.
U poslednje vreme
Ne smem ti prići
Jer ću posle u zemlju otići
A mi smo još mladići.
Tvoje oči pune žara
A ti ovo nisi znala
I zato ti ovako velim
Da bi se ikad sreli.
To je bio samo san
Pozdravlja te Žile vragolan
Doviđenja do idućeg sna
Vaš, vaš Žile vragolan.

DEDA I UNUKA

Nebo tužno
Kao da u mene gleda
I viče bićeš
Stari deda.
Deda je stari
Kupio unuci čokoladu
A ona se zahvali
I poljubi u bradu.
Deda je gleda
I poče sve odreda,
Ti si unuka slađa
Od pčelinjeg meda.
Zašto sve tako
Da mi deka kaže
Znam,deka neće
Nikada da laže.
Da! Deka neće
Nikada da laže,
Daće ti sve
Što srce kaže.

NEVERNE OČI

Od kada sretoh oči tvoje
Tad zaigra srce moje
Srce koje te odmah zavolelo
I ne dá da se rastanemo.
Oj sunce,zašto ne sijaš
I danju ću i noću
Da vidim u snu
Te neverne oči?
Te neverne oči
Tamne mutne oči
U drugog se zaljubile
Mene su prevarile.
Dok olovka tamno piše
Tvojih očiju,znam, nema više
Iz moga oka suza kanu
Ja sam bio za to da se zabavljamo.

USPOMENA DAVNA

Putevi se naši razilaze
Srcu dani prolaze
A ostaće puste
Ove naše staze.
Sve što sam imao
Ja sam tebi dao
Al' da ideš sa drugim
Ja to nisam znao.
Nisam ni sâm znao
Dok sam pred tobom stajao
Da sam pogrešnu ljubav
U životu izabrao.
K'o prosjak ja sam bio
Ali i ja sam se dosetio
Pa sad stojim drugoj uz rame
Lečim srcu rane.
Među nama sad
Je zauvek kraj
Ti Žiletova nisi
Više nikada znaj.
Ostade mi samo
Da se sećam
Tog lepog susreta
Sa tobom, neverna.

SUZE

Veče je, suton se spuštao u more
Kristalne suze u očima jedne žene
Sada su uvele.
Zbogom zauvek-rekla si mi ti
Zbogom,ne vraćaj se više,
Ljubav, sreća i radost su nam bili
Snovi naše ljubavi.
Dok sam ja stajao sa strane
Ti si drugom spustila glavu na rame.
Hladni vetar brisao je mokro lice,
Sazvežđe neba i mesec krivi
Otkriše dubok bol jedne nevernice.
Možda je tako moralo biti
I zato nemoj suze kriti
One su svedok mog bola i tvoje lažne ljubavi.
Tvoja suza dirnu suzu moju
I vrati u sretne dane naše
Proklinjem sudbu, proklinjem sve
Što s brzim vihorom vremena
Zauvek prođe sve.

DECEMBARSKO VEČE

Dok nad gradom spustila se tama
Jedna devojka šeta sama,
Nema ni jednog momka
Kome bi bila devojka.
Iz obližnjeg bara vidi se cigara,
A zvezda joj lice obasjala,
Priđoh joj i predstavih se nežno
Beše toj devojci nešto smešno
I osmeh mi njen tad kaže
Ona se s tobom slaže.
Beše lepo decembarsko veče
I od tada zajednički život teče
Jednom prilikom mi tiho reče
Kako je lepo imati nekog pored sebe
Ko voli samo tebe.
Preda mi se i rukom i telom
Njeno srce sad me je zavelo
Zahvaljujem se vetru što je doneo tada
Neću je predati vetru nikada.
Ja joj obećah sreću
Ja sa drugom neću
Ako je izgubim umreću
Bez nje ja sebi želim sveću.

SMILJANA

Mnogo volim cveće
Mnogo volim sebe
Ali znaj, Smiljo,
Da najviše volim tebe.
Sve za tebe činim sada
Moja Smiljana, devojko mlada.

POSLEDNJA PESMA

Ti noćas spavaš
Ali moje oči ne,
One putuju, traže te
Kao kroz maglu zovu te.
Kao da si tu
Kao da se vidim
Ali ti si sa drugim
I ja počinjem da se stidim.
Prisećam se...
Bio sam za tebe dečija igračka
I to životna
Kojoj si slomila srce i tačka.
Vetar je duvao i na crvenoj klupi
Klonuo je cvetić plavi, žuti
Kao da se i on ljuti
Što me tvoj osmeh zaludi.
Počinje vetar reči da nosi
Htedoh da pomilujem te po kosi
Bejah na nekoj distanci
Gledasmo se kao stranci
I dok noć ova vlada
Suza iz oka sama pada
O tebi ni traga
Kao da te je oblak odneo nekuda.
Ostao sam u kamenolomu
Kao kamen sivi
A srce još radi
I mora da se živi.
Ostajem da se divim
Što smo zajedno bili
Ljubomori neće nikad doći kraja
Jer te moja ličnost osvaja.

STIHOVI
***
Donesi bar jedan svetli dan
Seti se i mene
Jer večito sam ostajem.
Nek' ne duva vetar,
Nek' zastanu reke,
Nek' nas spoje usne
Iz duše meke.
Čekam kao da sa
Novim danom može biti i svađa
Ja ću te voleti
Bilo šta nek' se događa.
***
Ne voliš me, ne voliš me sada
Želiš da ljubav nam propada.
Kao da si zaboravio mene
I ruke voljene žene
Kao da te je daljina zanela
Ne sećaš se ni rodnog sela.
Uvenule su ruke
Koje su te nekad grlile
Uvenule su ruke
Koje su srećne bile.
Ostarela sam, ostarela
Tebe čekajući
Molim te, molim
Vrati se kući.

Kraj
(21.04.2020)




Comments

Popular posts from this blog

Amortica

Tišina (2023) - nova pesma